Gry to nasza specjalność

O grach wiemy wszystko


#1 2011-05-07 00:27:51

alien1986

Moderator

status alien1986@aqq.eu
35677634
Zarejestrowany: 2011-05-06
Posty: 6
Punktów :   

Poradnik

Wprowadzenie

Medal od Honor: Allied Assault to gra uważana przez jednych za substytut Ghost Recon, przez innych za lekko rozbudowaną wersję Return to Castle: Wolfenstein. Prawda leży tak naprawdę gdzieś pośrodku – nie jest to realny symulator pola walki, a już w żadnym wypadku uproszczona strzelanka. Ten „złoty środek” został wyważony na tyle trafnie, iż gra jest łasym kąskiem nie tylko dla wielkich fanów FPP, ale i innych, nie mających praktycznie nic wspólnego z tą gałęzią gier komputerowych, graczy. Niesamowita otoczka drugiej wojny światowej, niezła grafika, oszałamiający dźwięk, szczątkowy – aczkolwiek dający się „poczuć” – realizm, to wszystko składa się na tą jakże miodną grę.

Postaram się jak najlepiej wskazać Tobie, Graczu, właściwą drogę od początku do końca rozgrywki, wyjaśnić skuteczność dostępnego arsenału oraz podać kilka cennych uwag pomocnych w eliminowaniu niebezpiecznych przeciwników. Jeśli Twoja przygoda z MoHAA dopiero się rozpoczyna, proponuję od razu wybrać poziom trudności HARD. Wtedy adrenalina skacze jak wykres użycia procesora w systemowym Menedżerze Zadań podczas rozgrywki . A więc nie nudzę dłużej, tylko zapraszam do czytania i oczywiście do samej gry.


Szczypta podstawowych informacji

MoHAA nie jest w żadnym wypadku jakimś skomplikowanym symulatorem żołnierza, więc, mam nadzieję, że w tym miejscu nie zachodzi konieczność wyjaśniania wielu szczegółów. Nawet raczkujący dopiero gracze całkowicie odnajdą się w świecie Drugiej Wojny Światowej, zorientują się, do kogo trzeba strzelać i jak przechodzić kolejne misje. Rozległe przestrzenie, miasteczka czy wnętrza podziemnych baz, kryją w sobie wiele niebezpieczeństw, przed którymi trudno jest uchronić w końcu śmiertelnego, jak każdy człowiek, żołnierza. Mimo wszystko nie będę podawał tu żadnych podstawowych informacji, gdyż opis konkretnych misji wyjaśnia wszelkie problemy, z jakimi możecie się zetknąć. Większość z nich i tak będzie wymagała już tylko setnego podejścia, bo: „zdjął mnie snajper, paru wojaków wyskoczyło zza zakrętu, jakby znikąd pojawił się czołg, samolot zrzucił bombę akurat na mnie...” i tak dalej. Samych zagadek logicznych jest w grze bardzo niewiele – tutaj nastawiono się na wielką sieczkę, z lekką szczyptą realizmu. Ten ostatni element można odnaleźć chociażby w uzbrojeniu (niekoniecznie w jego działaniu) czy w dialogach Niemców, prowadzonych oczywiście w ich ojczystym języku. Reszta gry to tylko lekko zmodyfikowany na potrzeby stworzenia świata lat trzydziestych i czterdziestych naszego wieku engine Quake]I[, ze wszystkimi niedogodnościami typu: nazbyt długie ładowanie kolejnych poziomów na wolniejszych maszynach czy ogromne zapotrzebowanie na pamięć operacyjną.

Słychać czy nie słychać, oto jest pytanie...

Na pewno słyszeliście już wiele razy, że MoHAA nie ma zaimplantowanego sterownika obsługującego dźwięk przestrzenny. Mimo, że w opcjach mamy możliwość wyboru czterech głośników lub nawet dźwięku w wersji Surround, to tak naprawdę słyszalna część gry jest obsługiwana przed jedyny dołączony driver Fast2D. Na szczęście gracze spostrzegli, że MoHAA korzysta z systemu dźwiękowego MILES – a ten potrafi kodować dźwięk do różnych systemów, jeśli tylko ma odpowiedni sterownik! Wystarczyło tylko skopiować z innej gry plik potrzebny do obsługi systemów EAX, A3D czy pełnego Surround i mamy w efekcie prawdziwe środowiskowe generowanie słyszalnych efektów.

Czy to jakaś znacząca różnica? – zapytacie. - Oczywiście, że tak! – odpowiedzą zapewne zgodnym chórem wszyscy gracze, mający możliwość przetestowania choćby systemu EAX na własnej skórze (czytaj: uszach). Najważniejszym elementem jest w tej chwili karta dźwiękowa, a dokładnie obsługiwane przez nią systemy. Mnogość efektów, jakie można otrzymać, razem z możliwością lokalizacji źródła dźwięku (do tego potrzeba niestety dwóch par głośników) dają wielką przewagę. Szczególnie taka pomoc przydaje się podczas gry multi-player (przetestowano na zwierzętach ).

Potrzebny sterownik można oczywiście ściągnąć z GRY-OLNIE (dział Pliki).

Multi-player

Szczerze mówiąc, nosiłem się z zamiarem napisania czegoś więcej na ten temat, ale po dłuższych rozważaniach, zrezygnowałem. Dlaczego? Otóż, każdy gracz ma własny styl, własne upodobania i w 99% wypadków nie kieruje się jakimiś tam radami, tylko ćwiczy sam – chociażby spoglądając na monitory grających kolegów/koleżanek(?). Dlatego nie będę podawał własnych taktyk, preferowanych miejsc na konkretnych mapach. Dojdziecie do tego sami, a wersja single na pewno pomoże wejść w świat MoHAA.
Mam nadzieję, że pomogę Wam stawić czoła pojawiającym się znikąd przeciwnikom (to zostawiam bez komentarza ), wielkim czołgom i zabijającym jednym strzałem snajperom. Jeśli coś jednak jest w poradniku niezrozumiałe – zawsze możecie dowiedzieć się tego wprost ode mnie. Życzę Wam miłej zabawy i samych celnych strzałów

Medale to w MoHAA specyficzna forma nagrody za wyjątkowe osiągnięcia. Maksymalnie można ich zebrać - jak widać na załączonym obrazku – aż dziewięć. Podam teraz krótki opis miejsc, gdzie i za co można je zdobyć.

Aktualnie skupię się na opisaniu możliwości zdobycia wszystkich powyższych nagród (odznaczeń). W większości wypadków medale przyznawane są za wykazanie się dodatkowymi umiejętnościami, jednak pewien wyjątek stanowią trzy z całej plejady – dostajesz je za ukończenie gry na trzech poziomach trudności. A więc do dzieła:

   

THE LEGION OF MERIT

Nagroda za: uratowanie agenta POW i odstawienie go w bezpieczne miejsce.

W misji: 1 - The Rescue Mission

   

NORWEGIAN WAR CROSS WITH SWORD

Nagroda za: znalezienie Manifestu na U-Bocie.

W misji: 2 - Scuttling the U-529

   

AMERICAN CAMPAIGN MEDAL

Nagroda za: ukończenie trzeciej misji.

W misji: 3 - The Nebelwerfer Hunt

   

THE GOOD CONDUCT MEDAL

Nagroda za: zniszczenie dwóch czołgów King Tiger.

W misji: 4 - The Command Post

   

DISTINGUISHED SERVICE MEDAL

Nagroda za: oczyszczenie przejścia dla trzyosobowego oddziału obsługującego czołg.

W misji: 5 - Sniper’s Last Stand

   

ARMY COMMENDATION MEDAL

Nagroda za: przejście pod wieżami strażniczymi nieprzyjaciela z maksymalnie pięcioma zabitymi osobami z sojuszniczego oddziału.

W misji: 6 - Storming Fort Schmerzen

   

BRONZE STAR

Nagroda za: przejście całej gry na poziomie trudności EASY.

W misji: 6 - Storming Fort Schmerzen

   

SILVER STAR

Nagroda za: przejście całej gry na poziomie trudności MEDIUM.

W misji: 6 - Storming Fort Schmerzen

   

DISTINGUISHED SERVICE CROSS

Nagroda za: przejście całej gry na poziomie trudności HARD.

W misji: 6 - Storming Fort Schmerzen

MISJA 1:CZĘŚĆ
-------------------
Misję rozpoczynasz w ciężarówce zbliżającej się do wioski okupowanej przez Niemców. Po chwili cały konwój zbliży się do posterunku. Jeden z niemieckich żołnierzy zacznie sprawdzać, czy aby wasze dokumenty nie są fałszywe [#1] . Niestety, cała maskarada zaraz zostanie zdemaskowana, a druga ciężarówka wyleci w powietrze.

W tym momencie wkraczasz do akcji. Zastrzel żołnierza stojącego na budynku przy palącym się wraku i wyjdź z ciężarówki. Zajmij się również kilkoma żołnierzami wbiegającymi z owego budynku [#2] – nie powinni sprawić większego kłopotu. Czas skierować się w stronę wioski, czyli biegnij wzdłuż drogi, którą pokonywałeś do tej pory w ciężarówce. Twoi kompani wspomogą Cię, przynajmniej w początkowej fazie operacji.

Uważaj na żołnierzy z bazookami! To bardzo niebezpieczni przeciwnicy, gdyż jednym strzałem mogą zmieść Cię z powierzchni ziemi. W chwili, kiedy zbliżysz się do wielkiej bramy [#3] , wyjdzie z niej kilku Niemców. Zastrzel ich szybko, najlepiej trafiając w beczkę z paliwem – wtedy ona wybuchnie i masz z głowy cały oddział.

Wejdź przez bramę do środka [#4] i za budynkami skręć w prawo. Weź apteczkę leżącą na skrzynce oraz pudełko z amunicją za nią. Uważaj na pilnujących okolicy przeciwników – kilku wyjdzie od razu, kilku czeka za budynkiem po prawej, kilku po lewej. Przejdź za budynek z lewej i zaglądając do pomieszczenia z kolejną apteczką zajmij się następnym żołnierzem. Wyjdź na zewnątrz i kontynuuj wycieczkę.

Znajdziesz się w oświetlonym korytarzu. Na jego końcu, po prawej, znajduje się pomieszczenie z kilkoma żołnierzami [#5] . Wejdź ostrożnie do środka i będąc w pozycji „na kuckach” (większe prawdopodobieństwo trafienia przeciwnika!) załatw szybko niemieckich wojaków. Ruszaj dalej przed siebie, czyli następnym korytarzem, na świeże powietrze, do odizolowanej części wioski [#6] .

2. Sprawdź drzwi.

Podejdź do jasnych drzwi, widocznych zza kolumn [#7] . Kiedy będziesz starał się je otworzyć, na dachach okolicznych budynków pojawi się gromada Niemców. Do tego karabinier w oknie budynku [#8] (naprzeciwko drzwi) nieźle utrudni Ci życie. Wrzuć mu, na dzień dobry, granat – powinien trochę zwolnić tempo. Jak się go pozbędziesz, otworzą się kolejne drzwi. Wybiegnie z nich wrogi żołnierz.

3. Zajmij pozycję przy karabinie stacjonarnym MG42.

Wejdź przez te drzwi do budynku. Za schodami znajduje się ów karabin oraz apteczka. Ale na razie jej nie zabieraj! Wrócisz po nią później. W tej chwili skup się na nowym zadaniu.

4. Odeprzyj wrogie posiłki.

Przejmij kontrolę nad karabinem maszynowym [#9] i strzelaj do wszystkiego, co się rusza. Kilku żołnierzy na mostku czy na dachu sąsiedniego budynku będzie się bardzo starało utrudnić Ci życie. Ale naboi masz pełno, broń też niczego sobie, więc odpalaj machinę i jedź z koksem. Musisz wyeliminować prawie wszystkie jednostki przeciwnika.

5. Kontynuuj misję.

Jeszcze nie zabieraj apteczki. Zejdź na dół i podejdź do drzwi, które starałeś się wcześniej otworzyć. Ale uważaj! Wyskoczy zza nich trójka Niemców. Załatw ich, najlepiej rzucając w okolice drzwi kilka granatów. Dopiero teraz wróć po apteczkę. Po uleczeniu ran udaj się ponownie pod drzwi i przejdź przez nie, aż do metalowej bramki. Tu pierwsza część misji dobiegnie końca.

MISJA 1:CZĘŚĆ 2
---------------------
The Rescue Mission

1. Postaraj się odnaleźć i uratować agenta SAS.

Ruszaj w drogę. Za budynkiem skręć w prawo. Dalszą drogę blokuje wielka brama [#10] . Nie możesz jej otworzyć – ale mniejsze, kratowane przejście po prawej da się odchylić. Weź leżącą na skrzyni apteczkę (napój) i przez kolejną kratę wyjdź na teren za wielką, zamkniętą bramą. Uważaj na Niemców!

Wyeliminuj strzelca na dachu oraz kilku żołnierzy znajdujących się w okolicy. Nie podążaj cały czas główną drogą – przejście za zakrętem w prawo zablokuje kolejna brama. Skręć wcześniej do budynku z lewej [#11] . Ostrożnie wejdź do pierwszego pomieszczenia, najlepiej z granatem w ręku. Trójka Niemców siedzi przy stole – również trzy granaty powinny rozwiązać ten problem.

Zabierz leżącą na stole apteczkę, nie pomiń przy tym napoju leczniczego leżącego na szafce. Wyjdź po schodach na górę – tym razem do odstrzału jest dwójka przeciwników. Zabierz leżący na stole karabin maszynowy. Przejdź po niewielkich schodkach na podwyższenie i otwórz drzwi z lewej. Za nimi czeka agent SAS [#12] .

2. Wykonuj rozkazy agenta SAS.

Musisz, podążając za agentem, osłaniać go przed wrogimi jednostkami. Wrócicie się po schodach na dół, gdzie czeka dwójka Niemców. Przy wyjściu skręcicie w lewo – brama, która wcześniej była zamknięta, teraz stoi otworem. Wejdź powoli na plac [#13] . Twój kompan powinien zdjąć kilku żołnierzy, Ty zajmij się pozostałymi.

Trzymając się w cieniu, przejdź na placu w lewo. Obejdź go przy ścianach. Po drodze natkniesz się na wejście do pomieszczeń – w środku czeka apteczka. Kontynuując trasę na placu, dojdziesz do zamkniętego przejścia [#14] . Ale dla agenta to żaden problem. Otworzy on i to przejście.

3. Weź materiały wybuchowe z fortecy.

Otwarte przejście zaprowadzi Cię wprost w „ramiona” Niemca. Skręć w lewo i załatw strzelca na balkonie budynku [#15] . Idź za agentem, trzymając się cały czas cienia. Przejdziecie pod kolumnami dalej, do korytarza.

Za kilkoma zakrętami czeka Niemiec. Możesz spodziewać się również rozwidlenia [#16] . Ale nie obawiaj się niczego – na razie droga jest czysta. Ale tego pewnym w 100% nie możesz być nigdy, więc miej się na baczności. Przejdź oświetlonymi drogami aż do miejsca, w którym agent zaleci zachować szczególną ostrożność.

Znajdziesz się na otwartym terenie. W oddali widać dobrze oświetloną fortecę [#17] . Przejdź za agentem pod drzwi ze świecącym miejscem (wrócisz tu zaraz z materiałami wybuchowymi, więc lepiej zapamiętaj te wrota). Na razie trzeba ruszać za kompanem.


Trzymaj się naprawdę blisko agenta! Musisz unikać światła – inaczej od razu zginiesz. Najpierw pobiegniecie do niewielkiej skały, a potem pod ścianę fortecy i dalej w lewo. Przez korytarze [#18] dostaniecie się do środka. Ruszaj po schodach w dół i dalej krętymi przejściami.

Możesz spotkać jakiegoś Niemca w okolicy, więc uważaj! W pewnym momencie korytarz wyprowadzi Cię na otwarty teren – wejście do fortecy widziane wcześniej z większej odległości. Wejdź w przeciwległy korytarz [#19] . Za pierwszym zakrętem (w lewo) spotkasz kolejnego przeciwnika.

Przejdź obok kolumn z lewej, zasłaniających Cię przed Niemcami, na wyższym piętrze fortecy. Będzie trzeba zająć się kilkoma z nich. Idź dalej tym samym przejściem – dotrzesz do następnego korytarza [#20] . W jednym z pomieszczeń po prawej stronie znajdziesz trochę naboi, w drugim – dokumenty.


Na końcu tego korytarza masz trzy drogi do wyboru: w lewo (prowadzi na dziedziniec widoczny spod kolumn), w dół i w górę. Najpierw udaj się tą ostatnią trasą – na skrzyniach [#21] leży apteczka. Z małych futryn możesz spokojnie zastrzelić kilku Niemców, znajdujących się na podwyższeniu.

Wróć do korytarza i zejdź po schodach niżej. Załatw przeciwników pilnujących tej części fortecy. Zabierz materiały wybuchowe [#22] oraz potrzebne naboje z niewielkiego pomieszczenia. Nie powinieneś mieć problemów z jego zlokalizowaniem. Jeśli potrzebujesz apteczki, na stole leży napój leczniczy. Po okolicy wala się także całe mnóstwo naboi.

4. Użyj materiałów wybuchowych do ucieczki.

Wróć ponownie na korytarz i udaj się za agentem, ostatnią możliwą drogą, czyli na dziedziniec. Rozwal pozostałych przy życiu Niemców i ruszaj po schodach z prawej na górę. Przez długi korytarz dotrzesz do pomieszczenia z Amerykańskim komandosem POW. Wróć na dół i przez główne wyjście na otwarty teren. Uważając na oświetlenie, przejdź w cieniu prosto pod bramę [#23] . Podłóż ładunek i schowaj się gdzieś jak najszybciej. Zaraz brama pozostanie już tylko wspomnieniem.


5. Użyj materiałów wybuchowych do zniszczenia działa Flak88.

Przejdź do nowego obszaru. W budynku po prawej stronie zaraz otworzą się drzwi [#24] , zza których wybiegnie kilku żołnierzy. Dlatego trzymaj się lewej strony – niewielkie wzniesienia okażą się bardzo dobrą ochroną.

Skręć dalej w lewo i idź do widocznych w oddali ruin [#25] . Musisz uważać na Niemców broniących głównego przejścia. Do tego spodziewaj się po jednym nieprzyjacielu po obu stronach tego, co pozostało z tej budowli – będą oni na niewielkim podwyższeniu. Dopiero, jak się z nimi uporasz podłóż ładunek wybuchowy pod działo Flak88 (drugim zajmie się agent). Uciekaj stąd!


6. Spotkaj się z Grillo przy bramie i poszukaj wyjścia.

Działo wyleci w powietrze. Musisz zawrócić pod budynek, do dobrze oświetlonej bramy [#26] . Po krótkiej rozmowie z agentem podjedź pod kratę. Druga część misji dobiegnie końca.

Offline

 

#2 2011-05-07 00:29:15

 Blondyn

Twardo stąpiący po ziemi realista ;>

31114542
Zarejestrowany: 2011-05-03
Posty: 25
Punktów :   
Ulubiona Gra: Metin2
Ulubiony dowcip: O jasiu
Co lubisz: Ser , Jajko i Kakałko xDD
Czego nie lubisz: Ludzi nie myślących logicznie
Ulubiona postać z gry: Wojownik
WWW

Re: Poradnik

Hmm ... praca bardzo dobra . Łap +
I jeszcze podpinam


GameMasterzy - Forum poświęcone grą komputerowymi

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cssnofear.pun.pl www.pierwszace.pun.pl www.gryy.pun.pl www.arenasp.pun.pl www.mzk123.pun.pl